Afgelopen weken hebben we ons nieuwe kassasysteem getest. Het merendeel van de beheerders (heb eigenlijk niemand horen klagen) is tevreden over het systeem. Wel gebruiken we hiernaast nog een excelsheet om begin en eindkas op te maken en daar gaat nog wel eens wat fout mee. Het kassasysteem zelf werkt foutloos en het voorraadsysteem lijkt het ook goed te doen. De paar manco's in het systeem heeft de leverancier vlot opgelost hoewel er voor mij nog wel een paar modificaties in het systeem aangebracht mogen worden. Conclusie is in ieder geval dat we ermee doorgaan. De bar PC is ondertussen verplaatst naar de andere kant van de bar zodat de barmedewerker niet steeds heen en weer hoeft te lopen om een verkocht artikel in het kassasysteem van de bar in te voeren. Ondertussen zijn we ook nog bezig met het baantransport. De nieuwe besturingsunit (onderste foto) hangt inmiddels op baan 4 en maandag gaan we onderstaand bedienkastje aansluiten en spanning erop zetten. Kijken wat hij doet. Het idee achter het ontwerp komt van S.V. Prins Hendrik uit Veenendaal en hebben we naar eigen wensen aangepast en gebouwd. Voor de geweerschutters hebben we het losse bedienkastje gemodificeerd zodat het ook met deze apparatuur te gebruiken is.

Meer hoef ik niet te zeggen toch?

Wegens een inbraak in de kelder zijn we tot nader orde gesloten. Er zijn geen wapens gestolen maar er is dusdanig veel braakschade welke eerst gemaakt dient te worden

Helaas nog geen nieuws over de reparatie van de besturingskastjes van baan 3 en 4. Wel hebben we ons nieuwe kassasysteem werkend gekregen vandaag. Vanaf 1 november gaan we er echt mee proefdraaien om te kijken of het voldoet en waar we nog dingen willen aanpassen. Zowel de bar als de beheerder gaan er dan mee aan de gang. Afrekenen van aan de bar gekochte consumpties blijft ongewijzigd middels de consumptiekaart. De barmedewerker (en bij diens afwezigheid de beheerder) houdt in het systeem bij wat er uit de koelkast gehaald wordt. Voor de beheerders en het bijhouden van de voorraad wordt het een stuk eenvoudiger.

Marcel

We zijn weer open maar dat was je vast niet ontgaan. Veilig terug van vakantie of als je hebt doorgewerkt eindelijk weer de mogelijkheid om competitie schieten en die laatste paar beurten volmaken tot de kerstvakantie. We rekenen erop dat ieder lid aan het eind van dit jaar minimaal 5 schietbeurten in een competitie heeft geschoten. In de vakantieperiode is helaas gebleken dat baan 3 nog steeds niet functioneert zoals het zijn moet. Ondanks dat bijna alles van deze baan vervangen is. Het nieuwe rooster staat inmiddels ook online. Hier zijn een paar zaterdagen aangegeven waar we in de middag gesloten zijn. Hou het rooster dus in de gaten en zet het in je agenda.

Marcel

Inmiddels zijn we met zomerreces en als we voldoende barmedewerkers hebben gevonden op de vrijdagavonden open. Hou de website in de gaten om niet voor een dichte deur te staan. Competitie kan pas in september weer geschoten worden.

Fijne vakantie!

Het bestuur.

 

Datum Beheerder Barmedewerker
04-7-2014 Ramon Dennis van Z.
11-7-2014 Dennis Dennis van Z.
18-7-2014 Magda Tonny
25-7-2014 Henk Marcel
01-8-2014 Arnold Tonny
08-8-2014 Dennis Rob
15-8-2014 Magda Tonny
22-8-2014 Ramon Rob
29-8-2014 Frans Tonny

Dame en heren, bedankt vast!

Een nieuwe motor en wederom een nieuwe besturingskast en baan 3 is up and running. Doen jullie er voorzichtig mee svp.

Marcel

Boel nagelopen een aangepast. Deze week mogen jullie testen en kijken hoe het gaat met hem.

Door de slechte staat van de transport karretjes is de eindschakelaar van baan 3 kapot. Nieuwe karretjes en schakelaar zijn besteld. Het zit ons niet mee. Baan 3 maar weer even uitgeschakeld.

Bouwpakketten voor 5 nieuwe transport karretjes zijn binnen. Gaan we deze week mee aan de gang om baan 3 als eerste weer aan het werken te krijgen.

gisteren heeft het bestuur een klusavondje gehouden in de kelder. 5 nieuwe transportkarretjes gemonteerd. Nieuwe eindschakelaar geplaatst. Bestuurskamer grotendeels gewit. Camera bij de deur geplaatst en de defecte lampjes in de verblijfsruimte vervangen. We zijn benieuwd komende vrijdag. Complimenten kunnen bij de beheerder ingeleverd worden.

Het bestuur

Met ingang van 1 mei zijn er helaas een aantal prijsaanpassingen.

Geacht Bestuur, Leden, en Vrienden,                                                   Almere 26 april 2014
Op 25 apr. ging ik met mijn gezin netjes in het pak op weg naar een fotograaf voor het maken van een familiefoto naar aanleiding van onze bruiloft (50 jaar) Na het verlaten van de parkeergarage zag ik Carolina met haar gezin staan, dichterbij gekomen zag ik iemand die wel leek op Pieter D. nog wat later Marcel B. en Henk G. en Frans H. Hu, hu, what? Kortom, ik ben geweldig in de maling genomen door boven genoemde en nog veel meer andere mensen. (mijn vertrouwen in de mensheid is enorm geschaad). Moet achteraf wel zeggen dat dit complot blijkbaar al een jaar geleden is begonnen door Carolina. (ikke stom blind en achterlijk).

In ieder geval ik maar achter iedereen aan gehobbeld en binnen gekomen in de grote zaal van de Schouwburg Almere en bij het zien van de Burgemeester, ging er bij mij een toch wel een lichtje branden. Nadat wij plaats genomen hadden aan een tafel speciaal gereserveerd voor onze groep, heb ik aan Pieter gevraagd waar de vluchtdeur was en de enige reactie was een stomme grijns en zoiets als, te laat. Kortom, zitten we daar met zijn allen te koop voor een zaal vol met mensen, en ontsnappen is onmogelijk. (heb nog even gedacht een hartaanval veinzen) maar toen ik naar onze tafel keek en naar die gemeen grijnzende gezichten van, (laat ik nu maar geen namen noemen, maar ik heb wel het geheugen van een olifant). Na het afroepen van mijn naam moest ik naast de burgemeester gaan staan, die het een en ander had te vertellen waarom ik daar stond,  o.a. 16 jaar inzet bij SV Driebergen-Rijsenburg in div functies, en vanaf 2009 tot op heden bij SV. De Flevoschutters. Waarna zij mij ook vertelde dat, ZIJNE MAJESTEIT DE KONING bij zijn besluit van 17 maart 2014 ondergetekende  benoemd tot LID in de ORDE VAN ORANJE- NASSAU, waarbij mij de versierselen werden opgespeld door de burgemeester. 

Na het uitbrengen van een toost met Champagne en het in ontvangst nemen van bloemen en het maken van foto's was er nog gelegenheid voor hapjes en drankjes en het in ontvangst nemen van felicitaties. Ik ben van mening dat wat deze onderscheiding bedoeld en betekend, ook zijn uitstraling heeft op de verenigingen en op de Schietsport in het algemeen.

Na afloop zijn we nog met zijn allen in een nabij gelegen restaurant wat gaan eten, en daar hoorde ik van onze voorzitter Marcel B. dat ik namens het bestuur, leden en vrienden van S.V. De Flevoschutters voor het leven benoemd ben, tot erelid van S.V. De Flevoschutters, als blijk van waardering voor de volledige inzet en vele verdiensten voor de schietsport en S.V. De Flevoschutters in het bijzonder (zitten ze voor de volgende 100 jaar nog aan mij vast) En dat was toch echt de klap op de vuurpijl, ik was toch even stil en wist niet wat te zeggen. (ja,ja, ik weet het ,komt niet veel voor) rest mij nog, om een ieder die hier aan heeft medegewerkt te bedanken voor het in mij gestelde vertrouwen, wat een eer.
Vriendschap en respect. En in het bijzonder bedank ik, mijn dochter Carolina, en het bestuur en leden van  S.V. Driebergen-Rijssenburg, en het bestuur en leden van S.V. de Flevoschutters, en het bestuur en leden van de Nederlandse Parcours Schutters Associatie.

En om de vraag maar gelijk te beantwoorden waarom heb je dit alles gedaan? Nu omdat ik het gewoon leuk vind, gna, gna, gna. In ieder geval was dit een dag voor mij en mijn gezin om nooit meer te vergeten, twee zeer bijzondere onderscheidingen op een dag ongelofelijk, en weet je wat? Mijn vlucht neigingen waren ineens verdwenen.

Met vriendelijke groet,
Freddy F.

(namen zijn door de webmaster afgekort i.v.m. veiligheid)

Iets met een certificaat wat verlopen is. Komt goed!

De klusdag van komende zaterdag is komen te vervallen. We zijn gewoon geopend voor het reguliere schieten!

Het bestuur.

De KNSA passen voor 2014 zijn binnen. Vanaf woensdag 19 februari zijn ze af te halen bij de beheerder.

Afgelopen zondag is Jan aan de gevolgen van een longontsteking overleden. De uitvaart is komende maandag 27 januari. 0930uur. Begraafplaats in de Kruidenwijk. Rouwkaartje komt zsm in de kelder te hangen. 

Het bestuur

Komende zaterdag de 25e is de kelder wegens onderhoud gesloten!!

Onder het knopje "Inschrijven voor mailing" kunt u zich inschrijven om in het vervolg nieuwsbrieven, uitnodigingen voor wedstrijden, feestjes en bijeenkomsten te ontvangen. U ontvangt deze mail dan op het door u aangegeven mailadres. Let op u krijgt dan geen of zo min mogelijk geschreven post meer in uw brievenbus. Scheelt de vereniging werk en postzegels. En, niet onbelangrijk, u doet uw bestuur er een zeer groot plezier mee!

Uiteraard worden uw gegevens niet verstrekt aan derden.

Het bestuur

Update 24-2-2014: We hebben pas 32 inschrijvingen. Dat kan beter. Onze mailing uitbesteden is duur en heeft consequenties voor de contributie. Dus komop en vul het formulier even in. Kost je nog geen 3 minuten.

Zaterdag 11 januari is onze nieuwjaarsreceptie. Bekeruitreiking aan de winnaars van de interne competitie, de loterij en uiteraard een speech van de voorzitter. De kelder is geopend vanaf 1930uur en we starten met het officiële gedeelte rond 2000uur. Zet u hem vast in de agenda? Wij zien u graag verschijnen.

Het bestuur

Mocht het u nog niet zijn opgevallen, de kerst staat weer voor de deur en de kelder is gesloten. 2 Januari bent u weer welkom. In de kelder of in Amersfoort waar de eerste GKG avond van 2014 op de rol staat. We hopen ook nog wat te kunnen klussen in de kelder de komende tijd. Fijn feestdagen en tot volgend jaar.

Het bestuur

GKG Amersfoort

Ook in 2020 kunnen we weer terecht in Amersfoort op de 100 meter baan. Noteer ze in je agenda.
De prijs van de jaarkaart voor 2020 is nu 75€. Met een jaarkaart kan je elke hieronder aangegeven datum schieten in Amersfoort. Losse avonden kosten 10€ per keer.
 
23-01-2020   09-07-2020
20-02-2020   06-08-2020
19-03-2020   03-09-2020
16-04-2020   01-10-2020
14-05-2020   29-10-2020
11-06-2020   26-11-2020
    24-12-2020
 

E-boekhouden

Recreatief schieten / bedrijfsuitje

Regelmatig krijgen wij de vraag of er ook bedrijfsuitjes te organiseren zijn binnen onze vereniging. Hierover kan ik heel kort zijn: Nee die mogelijkheid bieden wij niet aan. We zijn een vereniging en dus zonder winstoogmerk. Verder is het heel lastig uit te leggen naar de politie als er iets zou gebeuren. Hiernaast zijn we er niet voor verzekerd en zijn de deelnemers dat dus ook niet.

Whatsapp groep Flevoschutters

Copyright © 2020 sv de Flevoschutters. Alle rechten voorbehouden.
Joomla! is vrije software uitgegeven onder de GNU/GPL Licentie.
Cookies maken het eenvoudiger voor ons om onze diensten te leveren. Met het gebruik van onze diensten geef je ons toestemming om cookies te gebruiken.
Ok